About,  LINK ontwikkeling

Jij bent je eigen doelgroep

Een goed idee ontstaat altijd omdat de bedenker de urgentie van een probleem ervaart. Denk maar eens aan de paperclip. Een idee zo simpel en logisch dat er nooit was gekomen als de uitvinder ervan niet helemaal gek werd van het feit dat hij papiertjes alleen maar aan elkaar kon bevestigen door de vellen te beschadigen.
Je ziet dan ook vaak dat de bedenker van een idee of uitvinding zelf de doelgroep wordt.

En dat is ook hoe het idee van LINK is ontstaan. Ik heb vanuit de twee jaar dat ik Marketing heb gestudeerd veel geleerd over wat een bedrijf eigenlijk allemaal zou moeten doen om goed te gaan of blijven lopen. Een aantal dingen zijn me bijgebleven. Van een heleboel zag ik het belang toen nog niet zo in. Toch merkte ik dat ik soms niet helemaal goed wist waar m’n bedrijf heen ging.
Het viel Kaylee vooral op dat ze veel afgeleid werd door haar eigen creatieve geest. Dan was ze druk aan het werk ergens voor, en bedacht ze plots een goed idee voor een nieuwe blog. Om door te kunnen met het werk van dat moment, schreef ze het op in één van haar vele notitieboekjes. Maar tot de uitwerking ervan kwam het helaas niet vaak genoeg.

Voldoende werkzekerheid blijft vaak een uitdaging

Maar in de LINK origin story kun je dit ook lezen: Dit notitieboek zijn we niet alleen voor onszelf gaan ontwikkelen. We hebben na beide meer dan 5 jaar ondernemerschap een groot netwerk ontwikkeld en beseften dat veel van onze collega’s ook tegen dit soort uitdagingen aan liepen. Ze vinden het bijvoorbeeld moeilijk om een duidelijke richting te vinden in hun onderneming of om hun communicatiestrategie te bepalen. Na hun studie of eerdere baan blijkt een eigen bedrijf het beste bij ze te passen, en ze hebben veel expertise op hun eigen vakgebied. Maar de vertaalslag naar een bedrijf met voldoende werkzekerheid, waar de inkomsten redelijk regelmatig zijn blijft vaak uit. Ook blijft de kans op sparren en dus vooruitgang achter omdat ze vaak alleen werken. Dus wij dachten: voor hen zou zo’n stille zakenpartner als LINK ínclusief online leeromgeving ideaal zijn!

Ondertussen hadden wijzelf al veel kennis vergaard op het gebied van ondernemerschap. Dankzij onze studies, maar ook dankzij dat wat ondernemen zo leuk maakt: “in het diepe springen”. We hebben dus in essentie van onze vroegere zelf onze eigen doelgroep gemaakt, alles wat we sindsdien hebben geleerd verzameld en vertaald naar LINK notebook zoals deze na de crowdfunding bij vele ondernemers op de mat zal vallen!

Ben jij je eigen doelgroep?

Dit doelgroep onderzoek is gruwelijk belangrijk om uit te voeren. Ook al is het steeds belangrijker dat je in je onderneming handelt vanuit wie jij bent, ook bij jou hoort een ideale klant. En die klant kun je alleen bereiken als je precies weet wie jij bent en wie degene is die jij (en dus jouw bedrijft) aanspreekt. Heb jij dit doelgroep onderzoek al gedaan?